22 Apr
איך להתאהב בדירה או בית שכורים

יום אחד, באמצע החיים, אחרי הרבה שנים מרופדות, מצאתי את עצמי אורזת את כל הפקלאות ועוברת לגור בבית שכור.

טוב, זה לא קרה ביום אחד ולא בדיוק באמצע החיים, אבל הרעיון הכללי הוא שמישהו ערבב את הקלפים ככה שמה שנותר לי זה לבחור לתקוע יתד במקום שלא ממש שייך לי.

אני כותבת על נושא הבית השכור דווקא עכשיו ודווקא בימים אלה, ימים שבהם משתנה לכולנו המציאות הכלכלית, והמציאות החדשה אולי תביא אתה צורך בשינוי מקום המגורים.

בחירה לגור בבית או דירה שכורים יכולה להיות החלטה תקציבית, ולאו דווקא אילוץ, אבל גם אם היא מגיעה ממקום האין ברירה, אני רוצה לשתף קצת מניסיוני ומהתובנות שהגיעו בעקבות שינוי שנאלצתי לעשות, ולשתף איך הופכים לימון ללימונדה.

בתכל'ס, לעבור לגור בבית שלא אני תכננתי או עיצבתי אותו, ולצערו הרב של האגו שלי, לבית הזה יש בעל בית והוא לא אני, היה יכול להיות סוג של אסון קטן עבור אחת כמוני שחיה וחולמת בתים כמעט כל חייה, ושאמא שלה שיננה לה עוד מהגן שלא משנה מה, בית חייב להיות, עם או בלי משכנתא. אבל המציאות רצתה אחרת ולהפתעתי הריסט הזה, הדף הלבן והנקי שנפתח פה, הרגיש לי כמו הזדמנות אחת גדולה.

מה עשיתי שם? מה יכול לעזור לכם לבצע את המעבר הזה בקלי קלות? 

עשרה טיפים, עיצוב פנים לבית או דירה שכורים

לכול אחד מהטיפים יש חשיבות ביצירת מעבר חוויתי, משמעותי ונעים. ושבעזרתם תעשו לכם בית:

  1.  חיפשתי ובחרתי לעבור למקום שאוכל להשתקע בו כמה שנים, לייצר עבורי ועבור ילדי יציבות, עוגן. 
  2. התחלתי לחלום את הבית, בחרתי לאהוב אותו ולהעז ולדמיין מה ייצר עבורי, בחרתי פנימית בבית הזה. 
  3. בניתי תקציב שהתאים ליכולותיי ואותו הקדשתי לשדרוג הבית.
  4. בחרתי סקלת צבעים וגוונים, שליוו אותי בהתאמת הפריטים השונים שרכשתי. ממליצה להיצמד לשלושה ארבעה גוונים שאתם אוהבים ש"הולכים טוב" ביחד,
  5. הפתחים והחללים הם נתון קבוע בבית שכור, ולכן גווני הקירות היו אלמנט מאוד משמעותי בשינוי שרציתי לייצר. ממליצה לאתר קיר אחד במיקום מרכזי בבית (בסלון/ מטבח/ כניסה) ובלי פחד, לצבוע אותו בגוון משמעותי וחזק, מסקלת הגוונים שבחרנו לנו.
  6.  בחרתי עבודות אמנות/ צילומים, דברים שאני אוהבת. מאוד חשוב לתחושת ההרמוניה בבית לדייק במיקומי התמונות. עבודה גדולה לא צריכה לידה עבודות נוספות, וצילומים או עבודות קטנות אוהבים להיות מסודרים אחד ליד השני, בסדר שנקבע מראש, ולא בתפזורת אקראית. ממליצה על סדרה של מסגרות זהות לתצלומי משפחה, תלויות ברווחים שווים על הקיר המרכזי שצבענו - נותן תחושת שייכות, בית והופך לאלמנט עיצובי בולט ומשמעותי.
  7. לפי אותה סקלת גוונים ניתן להוסיף כריות נוי, אביזרים משלימים, גוף תאורה, שטיחים, וילונות וכל מה שמאפשר לנו התקציב.
  8.  מאוד ממליצה להוסיף צמחיה, טבעית או מלאכותית, כתם צבע ירוק ותחושת חיבור לטבע תמיד נכונה.
  9. חשוב לא להפריז ברכישת אביזרים עכשוויים, אנחנו לא רוצים שהבית שלנו יראה כמו חנות. ובכלל, לבדוק כל חפץ או אביזר שאנחנו מציגים, האם אנחנו באמת רוצים אותו בחיינו.                 מעט זה הרבה תופס גם פה.
  10. אחרון וראשון בחשיבותו. מיון,סדר וניקיון. בזמן האריזות ולפי המעבר, לזרוק ולזרוק, למסור ולהיפטר מכמה שיותר חפצים. תיסעו קל, תדמו את התחושה של נסיעה לחו"ל עם טרולי במקום מזוודה. החפצים המיותרים האלה שאנו אוגרים, מכבידים עלינו. שחררו אותם. 

אלה עשרת הדיברות למה שפעם נקרא דקורציה והיום נקרא אצלנו בז'רגון המקצועי סטיילינג. עובד מעולה בבתים ודירות שכורות אבל לא רק, וניתן ליישום בקלות בכל חלל מגורים, מניסיון.

עברנו. לאחר שצבענו, ניקינו, רכשנו ואספנו את כל הפריטים, סידור הבית וניקיונו יתנו לנו תחושה של שקט. אם קיימים עדיין חפצים או ארגזים שאין להם כרגע מקום, יש לרכז אותם בפינה נסתרת בבית, בכדי לייצר שקט ויזואלי בעיניים, עצה הנכונה לכל מעבר דירה. בית מעוצב הוא קודם כל בית מסודר

בכל פעם בה אני נקראת לייעץ בעניין עיצוב פנים לבתים שכורים או דירות שכורות, אני נפעמת מהשינוי שיכולה לייצר פגישה אחת ממוקדת בנראות הבית ובתחושת השייכות שנוצרת אצל הדיירים אליו. 

בשביל להפוך את השידוך לרשמי, גם חיברתי אמנה, אמנת הבית השכור (עובד יופי גם בדירות):

  • אין משמעות למושג זמני, אין בינתיים. חיים שלמים יכולים לעבור כשאני במצב בינתיים ולכן רק עכשיו, רק הרגע זה מה שקובע.  
  • בכול מקום בו אני גרה (או מניחה את כובעי לצורך העניין), זה ביתי,  וזה גם היחס שהמקום מקבל. אני עושה את הכי יפה ונוח שאפשר, הכי שאני יודעת.
  • אני בוחרת לייצר "בית" גם מבחינת תחושה, לי ולילדים, מכניסה מחשבות טובות של אהבה בין ארבעת הקירות.
  • משחררת את הידיעה. אין לי מושג לאן אעבור כשהחוזה יסתיים, כול האופציות פתוחות, ומאמצת את החופש הזה בשתי ידיים.

כשחוברה האמנה, ועשיתי לחיים עם עצמי, הרגשתי לרגע ארוך שלא עבר עד היום, את תחושת החופש שבטח מרגישים הבדואים, 

אלה שעוברים ממקום למקום ועושים את הכי בית שאפשר אפילו אם זה רק עד שיתחלף מזג האוויר.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.