02 Apr
קורונה, פסח ועיצוב פנים

קורונה, פסח ועיצוב פנים?
תרגיעי תכף ומיד ולכי למדוד חום. מה הקשר? מוצאת את עצמי במחשבות מתבוננות על האביב המוזר שקפץ עלינו ומחברת חיבורים, אנחנו הטיפוסים ההוליסטיים רואים איך הכל קשור.

ככה ביום בהיר אחד נחתה עלינו הקורונה, כמעט בלי הזהרה, כלומר היו הזהרות למכביר אבל ידוע לכולם ש"לנו זה לא יקרה", ומהמקום הזה צקצקנו על הסינים המסכנים, והרגשנו שסין זה נורא רחוק, ואנחנו בתכל'ס בטוחים.

ואז גברת קורונה דפקה בדלת ולמחרת כבר הפכה את כל סדרי עולמינו. 

והימים ימי אביב, הטבע נותן מופעים מרשימים של צמיחה והתחדשות, פסח עוד רגע ומגיע ומביא אתו את המסורת היפה לנקות ולרענן את ארבעת הקירות שאנחנו קוראים להם בית.

עיצוב פנים כחלק בלתי נפרד מאיכות חיינו

ודווקא עכשיו, כשהחוץ כל כך מפתה אותנו, אנחנו נמצאים בעל כורחנו בימים העוטפים את כולנו בלי יכולת לזוז, מצמידים אותנו הביתה.
אולי הכניסה שלנו פנימה, כול אחד לארבעת קירותיו, למשפחתו או פנימה לעצמו וללבד, מנכיחה את התובנה שבית הוא העוגן, מקום מבטחים.
הקירות האלה, כרגע, הם הש.ג. שמפריד בנינו לבין הנגיף המעצבן הזה, משמעותיים הרבה יותר מהניילונים של מלחמת המפרץ...
והקירות האלה פה להשאר, להמשיך ולחבק אותנו גם הרבה אחרי שהמגפה תעבור וקורונה תחזור להיות רק בירה.
תחשבו על זה ותתבוננו סביבכם, מה אתם אוהבים במה שמקיף אתכם ומה הייתם שמחים לשנות.

לפי חכמת הקבלה, ליבנו נחשב לביתנו, ניקיון הבית הוא ניקיון הלב, אולי דווקא עכשיו יש משמעות עוצמתית יותר למקצוע שלי, לאהבה שלי, ל"ג'וק" שלא עוזב אותי ומחבר את פנים הבית עם העולם הפנימי שלנו. התקופה הזו מזמינה אותנו פנימה לארבעת הקירות המקיפים אותנו ופנימה לעולמנו הפנימי, קיבלנו מתנה להתבונן ולבדוק את כל הדברים המרכיבים את חיינו.

ככה בלי לחץ, יש המון זמן לתובנות להגיע. 

אני מוצאת את התקופה הזו מהממת עבורי, פסקו לחלוטין כל רעשי הרקע, והפחדים הממשיים מפני הלא נודע, מה יהיה, איך יהיה? לאט לאט שכחו.

את מקומם של הפחדים, להפתעתי, התחילו למלא הספקים ותובנות המגיעות אלי ברכות, השקט בחוץ מתאחד לי עם השקט בפנים ואני מוצאת את עצמי עושה ניקיון פסח אמיתי,

 מנקה את הבית ואת הדברים שפחות נכונים לי בחיי, נפרדת מהמיותר ומחבקת את הדף החדש שעומד להיפתח פה עבור כולנו.

זכינו בחג פסח מיוחד במינו, שיהיה חג שמח וכשר.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.