15 May
עיצוב משרד בבית - IN

תדמיינו בוקר. 

אבל הפעם, בשונה מכול הבקרים שקדמו לו, אתם לא ממהרים לעבודה. יש לכם זמן לשתות קפה בנחת מול קערות הקורנפלקס של הילדים, לחייך לבן/ בת הזוג או סתם לקרוא סטטוסים בפייסבוק. 

אולי בכלל תבחרו לפתוח את היום בפעילות גופנית או בטיול עם הכלב, אין לחץ, הכול רגוע. הבוקר לא מחכים לכם פקקים וגם לא חיפוש אחרי חניה, הבוקר יש המון זמן שהתפנה לו ואתם יכולים להשאר בטרנינג עם הקרעים, שידע ימים טובים יותר אבל הוא הכי נוח לכם בעולם. לאחר שהמולת הבוקר נרגעה, עם כוס הקפה השניה ביד, אתם עוברים לחדר הסמוך, סוגרים אחריכם את הדלת. ברוכים הבאים, הגעתם למשרד.

לפחות עשרים שנה, מאז שהמחשבים והאינטרנט נכנסו לחיינו, המגמה בשוק העבודה העולמי היא לעבור לעבוד מהבית, הרציונל שעומד מאחורי מגמה הזו היא קיימות.

עיצוב פנים וקיימות

קיימות (Sustainability), על פי הגדרתה, היא "פיתוח המספק את צורכי ההווה ללא סיכון של יכולותיהם של הדורות הבאים לספק את צורכיהם שלהם" (דו"ח ברונטלנד, 1987, האומות המאוחדות) ובמילים פשוטות, לחיות את חיינו בדרך הטובה ביותר מבלי לפגוע בכדור הארץ. מבלי לזהם, ומבלי לבזבז משאבי טבע. 

להשאיר אחרינו  לדורות הבאים נקי ומסודר כפי שקיבלנו.

בפועל בחיי היום יום, לעבור לעבוד מהבית אומר חיסכון עצום במשאבים כלכליים של שכר דירה, החזקת משרד, רכישת ותחזוקת רהיטים, מחשבים (אפילו חיסכון במעצבת פנים לתכנון משרד, אבל את זה אני לא מגלה) דלק, הוצאות רכב, חניונים, זיהום אויר, ביגוד רשמי, פקקים, וחיסכון במשאב החשוב מכול, זמן. בזמן שהשקענו בדרך לעבודה ובחזרה ממנה, והתפנה, אנחנו יכולים להשקיע בעצמנו ובסובבים אותנו. win win. 

 ואז נחתה בארץ הקורונה והביאה אתה משב רוח בינלאומי, אנחנו על המפה. זה הזמן לשאול את עצמנו אם השינויים שאנו חווים בעקבותיה, או לפחות חלק מהם יכולים להפוך להיות חלק מחיינו גם אחרי שהמגפה תעבור. האם לא עדיף לנו להמשיך ולעבוד מהבית? מה הרווח ומה ההפסד שם עבורנו? ואם התשובה היא כן, ואנחנו מרגישים שנכון ומשתלם לנו לעבוד מהבית, האם יש לנו תנאים נוחים לעבודה? ולא, שולחן פינת האוכל הוא לא פתרון.

עיצוב משרד בבית

רגע לפני שאתם מתחילים להזיז רהיטים ולצבוע קירות, בואו נעצור רגע ונתכנן.  להקמת משרד ביתי יעיל ונוח אני נוהגת לקיים פגישת ייעוץ ממוקד בה אנחנו מאתרים את המקום הנכון להקמת המשרד הביתי, אני מבררת את הדרישות והצרכים ודואגת להעביר מסמך עבודה מסודר הכולל את כול הפרטים העיצוביים והתכנוניים להשלמת העבודה. 

בכדי להקים משרד ביתי יעיל חשוב ליצור סביבת עבודה נעימה ומתוכננת היטב. אנחנו מתחילים עם שאלות המדייקות את הצרכים:

  • האם קיים חדר יעודי למשרד בבית, או יש צורך לתכנן בשטח הבית הקיים חדר או פינת עבודה שיענו על כל הדרישות? כמה מקום עבודה דרוש לנו?
  • איכות העבודה - האם אנחנו זקוקים לשקט, האם נדרש חדר סגור? איך ניצור תנאים חיצוניים לעבודה פרודוקטיבית.
  • האם אנחנו רוצים לקבל קהל במשרד הביתי? ואם כן, האם דרושה פינת המתנה? איך נפריד את אזור הלקוחות משטח הבית הפרטי?
  • מה נפח העבודה - כמה שעות ביום נשב במשרד.
  • האם דרושים לנו מקומות אחסון במשרד, ואם כן באיזה היקף?

כשיש בידנו את התשובות והפתרונות התכנוניים מגיע שלב העיצוב.

לכל אחד הסגנון האהוב עליו, הצבעוניות שנעים לו לבלות בה ולכן אני נוהגת להפנות את לקוחותיי לקבלת השראה ולדייק את הסגנון והצבעוניות הרצויים להם ע"י שיטוט באתרים העוסקים בעיצוב פנים, Pinterest בראשם. כשאני רואה ומבינה את טעמם הוויזואלי של לקוחותיי, קל לי יותר לייצר עבורם מקום המתאים להם בדיוק. וצילומי ההשראה מלווים אותנו בבחירת הקו העיצובי של המשרד.

סגנון - החל מסגנון כפרי, לסגנון עכשווי, לארדקו לסגנון סקנדינבי... ההיצע הוא עצום, ניתן היום לעצב בכל סגנון ש"עושה לכם" את זה, תבחרו באיזו סביבה הכי תהנו לשהות.

גוונים ואביזרים - בחירת הגוונים לקירות ולרהיטים מושפעת מהסגנון הנבחר, לכל סגנון סוגי הגוונים המתאימים לו וניתן לדייק את הסגנון או להשתעשע עיצובית וליצור משהו חדש.

  • משפחת הכחולים והירוקים מייצרים אוירה רגועה
  • הצהובים מעוררים ויכולים לעזור לריכוז ו לחוש הזיכרון
  • הלבן נקי ומונע הסחות דעת
  • צבע היוצר רקע הומוגני, או טפט שיכול להכניס עניין גם בקירות.
  • אולי בכלל נלך על חיפוי דקורטיבי לקיר?
  • האם הרצפה נשארת כפי שהיא, או אולי נחפה אותה בפרקט? אולי שטיח?
  • צילומים ועבודות אמנות גם הם יכולים להעשיר את העומק הצבעוני, לדייק אותו ולהשלים את מראה המשרד הביתי.

תאורה - יש חשיבות רבה בתאורה נכונה, העוזרת להגדיר אווירה בכל חדר ובמשרד ביתי במיוחד. כשהתאורה לא מספקת היא גורמת לעיניים להתעייף, ואיתן גם אנחנו מתחילים לנמנם. שולחן העבודה טוב לו ליהנות מתאורת יום טבעית. מנורת תקרה הממוקמת מעל השולחן (ולא מאחורי גב היושב) ומנורה שולחנית ישלימו את התאורה כשהשמש שוקעת או כשתאורת היום לא מספקת. 

אני נוהגת להוסיף תאורות קיר או מנורות עומדות בכדי להעשיר את האווירה בחדר ולחמם אותה.

אחסון - אני פריקית גדולה של מקומות אחסון, משרד יעיל הוא משרד מסודר, בו לכל פריט יש מקום יעודי. משרד גדול או פינת עבודה קטנה שניהם מבקשים סביבת עבודה מאורגנת ונקייה מבלגן. אני בעד הוספת  ארונות/ מדפים/ מגירות לפי כמות הציוד המצריך אחסון או תצוגה במשרד. בנוסף, חיווט מחשב, טלפון או מדפסת חייבים להיות מוסתרים מן העין בכדי ליצר שקט ויזואלי.

בפגישת ייעוץ אחת, אנחנו יכולים לאתר את המיקום המדוייק למשרד ביתי,

לסיכום, מצביעה בעד הטרנד העכשווי של מעבר לעבודה מהבית, מעבר המביא לחיינו נוחות, מחזק את הקשר המשפחתי, מפנה לנו זמן ומעצים את חשיבות הבית כמרכז חיינו. הבתים בהם תכננתי משרד ביתי מסודר ויעיל, נהנים מעליה ממשית באיכות החיים הבאה לביטוי בחיי היום יום.

מה דעתכם? בעד או נגד משרד ביתי?  סקרנית לשמוע   


תכניות והדמיות לפינות עבודה ומשרדים ביתיים

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.