15 Apr
פפרצי על החלום בין ארבעת הקירות הפרטיים שלי

ימי הקורונה העליזים והסגר שנכפה עלי ומצמיד אותי לארבעת הקירות הפרטיים שלי, הובילו אותי לרצות להתבונן בסובב אותי בעיניים של אורח. 

אחרי כל כך הרבה שנים בהם אני אורחת בבתים של אחרים, מתבוננת מהצד, משנה, מתקנת, לומדת להכיר.. הפעם אנסה להתבונן, לעבור על הפריטים שמקיפים אותי ולדמות שאני צופה בקטלוג עיצוב פנים, לנקות את הקשר הרגשי שיש לי עם דרישות השלום מתקופות שונות בחיי, ולהיות לרגע אורחת מציצנית בעולמי.

מעניין.

עיצוב פנים בבית מעצבת פנים

כעיקרון אני טיפוס סנטימנטלי ואגרן, החשיבות שאני מוצאת בניקיון ובשחרור עומס של חפצים, מחייב אותי למיין ולזרוק על בסיס קבוע. בכל כמה חודשים אני מנפה ומפנה חפצים מחיי, עיקרון מזוודת הטרולי מוביל, Travel light. כמה יותר קל להתנהל עם מעט חפצים... ויחד עם כל אוסף העקרונות הנורא יפים שלי, גם החפצים ממשיכים להיאסף, קשה לי לעמוד בפני פריט שממש מבקש ממני שאקח אותו איתי להמשך הדרך, דרך אגב, העניין תופס גם לגבי בגדים, אבל זה כבר לפוסט אחר.

חייבת קצת יותר משמעת בתחום.  

חמושה במצלמה, משקפיים והמשפט האלמותי של מיס ואן דר רוהה "אלוהים הוא בפרטים" (God is in the details) מהדד בראשי יצאתי לסיור מקומי, מתמקדת בפרטים ולא בחללים, מפרקת את הפאזל שנקרא בית לפיסות בודדות. 

מה אני יכולה לספר על מי שגר כאן? ובכן, לפניכם הפענוח האובייקטיבי לגמרי שלי. 

מדובר בטיפוס אקלקטי של גם וגם. ישן וחדש, עכשווי ונוסטלגי מוצגים זה לצד זה כאילו היו משפחה. נרות של רבי מאיר בעל הנס וראש בודהה, אני מזהה פה רוחניות. 

מי שגר בבית הזה מקיף את עצמו בחומרים השומרים על אופיים הטבעי הראשוני, עץ, בטון, כותנה. ויחד עם החיבור לטבע, בלי בושה, אפשר לגלות פה גם צמחים מלאכותיים. גם וגם כבר אמרנו. האדם הזה אוהב ספרים, יש לו אוסף גדול של ספרי אמנות, שלמרות שהם בטח מעלים אבק, הוא לא מוכן לשחרר את האחיזה בפעם. מה עוד אתם רואים פה עלי ? גלו לי. 

נסו את התרגיל הזה על הבית בו אתם גרים, תראו כמה כיף לגלות מחדש את כל הפרטים המקיפים אתכם.

טיפ סטיילינג חשוב

כשמדובר באבזור הבית, בפרטים שונים המונחים זה לצד זה, אני אוהבת לאחר הסידור לצלם את המקום (בדיוק ממול, ללא זווית או הטיית המצלמה) אפשר גם בטלפון, לבדוק שהדברים באמת עובדים טוב ביחד. התבוננות בצילום דו מימד, מיד מגלה לנו אם יש טעויות במיקומים (קומפוזיציה) או בשילובי הגוונים והחומרים. הדבר עובד מצוין גם עם העמדת רהיטים, הצילום מאפשר לנו להתבונן כצופה ולבדוק אם ההעמדה נכונה לנו או לא.

לסיום, אם בתכנון ועיצוב פנים מקיף של הבית, או בפגישת ייעוץ פנים ממוקדת ותכליתית או בליווי בימי רכישות אשמח לעמוד לרשותכם ולהפוך את עיצוב פנים הבית לחוויה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.